Algemene Voorwaarden


In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder;

MySystems gevestigd te De Bruijnhof 17,

3864DH, Nijkerkerveen, Gelderland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder

registratienummer 93877986 handelend onder de naam MySystems.

Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan MySystems de opdracht geeft

tot het (doen) verrichten van werkzaamheden, het verlenen van diensten of die producten

van MySystems afneemt.

Klant: de natuurlijk of rechtspersoon al dan niet handelend in uitoefening van beroep of

bedrijf die een Overeenkomst aangaat met MySystems en/of zich geregistreerd heeft

op de Website.

Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen MySystems en klant van

welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn

herroepingsrecht (14 dagen geld terug garantie).

Restitutie: de mogelijkheid voor de consument om het betaalde terug te krijgen van MySystems indien het geleverde product niet voldoet aan de verwachtingen van

Opdrachtgever (zie artikel 5). Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene

Voorwaarden.

Geen bedenktijd bij verkoop aan ondernemers

De wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt niet als een ondernemer iets bij MySystems koopt. Bij verkoop van goederen en diensten tussen bedrijven (business to

business, B2B) gelden de algemene regels van koop. Onder geen beding zal MySystems het ontvangen bedrag terugbetalen voor een aankoop die zakelijk heeft

plaatsgevonden.

1. Toepasselijkheid

1.1. In Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,

offertes, overeenkomsten, diensten, werkzaamheden en leveringen van MySystems,

van welke aard dan ook, tenzij die toepasselijkheid geheel of op onderdelen uitdrukkelijk

schriftelijk is uitgesloten c.q. expliciet anders is overeengekomen.

1.2. Eventuele voorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand

gewezen. Afwijkingen van en aanvullingen op deze voorwaarden zijn slechts van toepassing

indien en voor zover deze door MySystems uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard.

1.3. Wanneer door MySystems gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend

afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar

recht alsnog directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. De Opdrachtgever

kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat MySystems

onderhavige voorwaarden soepel toepast.

1.4. Onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met

MySystems, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

1.5. Indien één of meer van de bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden of enige

andere overeenkomst met MySystems in strijd mochten zijn met een dwingende

wetsbepaling of enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te

vervallen en zal deze worden vervangen door een door MySystems vast te stellen

nieuwe, rechtens toelaatbare en vergelijkbare bepaling.

1.6. MySystems behoudt zich het recht voor onderhavige voorwaarden op ieder

moment te wijzigen. Met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden komt de

toepasselijkheid van alle voorgaande (versies van) algemene voorwaarden te vervallen. Het

is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om deze algemene voorwaarden

regelmatig op wijzigingen te controleren.

2. Aanbiedingen en offertes

2.1. Alle aanbiedingen en offertes van MySystems zijn herroepelijk en worden

vrijblijvend gedaan, tenzij schriftelijk anders wordt aangegeven.

2.2. De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem

aan MySystems opgegeven informatie, eisen, specificaties van de prestatie en

andere gegevens waarop MySystems haar aanbieding baseert.

2.3. Een samengestelde prijsopgave verplicht MySystems niet tot het verrichten van

een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs.

2.4. De inhoud van de opdracht wordt uitsluitend bepaald door de in de offerte en

opdrachtbevestiging gegeven omschrijving van de opdracht.

2.5. De prijzen in de aanbiedingen en offertes van MySystems zijn exclusief BTW en

andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de opdracht te

maken kosten, waaronder porto- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.

3. Totstandkoming van de overeenkomst

3.1. De Behoudens het hierna gestelde komt een overeenkomst met MySystems

eerst dan tot stand nadat MySystems een opdracht schriftelijk heeft aanvaard,

respectievelijk heeft bevestigd. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist

en volledig weer te geven, tenzij de Opdrachtgever daartegen onmiddellijk en schriftelijk

protesteert.

3.2. Eventuele later gemaakte aanvullende afspraken of aangebrachte wijzigingen binden

MySystems slechts, indien deze door MySystems schriftelijk binnen veertien

(14) dagen zijn bevestigd en de Opdrachtgever daartegen niet binnen drie (3) werkdagen

schriftelijk protest heeft aangetekend.

3.3. Voor overeenkomsten, werkzaamheden of transacties waarvoor naar aard en omvang

geen schriftelijke offerte dan wel opdrachtbevestiging wordt verzonden, wordt de factuur

geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven, behoudens schriftelijk bezwaar

binnen zeven (7) werkdagen na factuurdatum.

3.4. MySystems is gerechtigd bij of na het aangaan van de overeenkomst, alvorens

(verder) te presteren, van de Opdrachtgever zekerheid te eisen dat zowel aan

betalingsverplichtingen als aan de overige verplichtingen voldaan zal worden.

4. Persoonsgebonden

4.1. De cursussen van MySystems zijn persoonsgebonden. Het is de opdrachtgever niet

toegestaan enige tekst, audio, video, documentatie of informatie verstrekt door MySystems te verspreiden of te doen verveelvoudigen.

4.2. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan het door MySystems verstrekte account

te delen met derden of te doen verhandelen.

4.3. Indien de opdrachtgever in gebreke is met de onder lid 1 en 2 vermelde bepaling van dit

artikel zal MySystems het account van de opdrachtgever met onmiddellijk ingang

permanent opschorten en zal MySystems de Opdrachtgever aansprakelijk stellen

voor de geleden schade met inachtneming van de auteurswet (aw). Opdrachtgever zal aan MySystems een vergoeding verschuldigd zijn van tenminste de juridische kosten en

alle redelijke kosten die verband houden met de onrechtmatige daad.

5. Levering en termijnen

5.1. Indien MySystems informatie of instructies behoeft van de Opdrachtgever in het

kader van de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat de

Opdrachtgever alle benodigde gegevens, op de door MySystems aangegeven wijze,

aan MySystems ter beschikking heeft gesteld.

5.2. Indien MySystems een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze slechts

indicatief. Een opgegeven levertijd is dan ook nimmer te beschouwen als een fatale termijn.

Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever MySystems derhalve

schriftelijk in gebreke te stellen. MySystems dient daarbij een redelijke termijn te

worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.

6. Opschorting en ontbinding

6.1. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft aan haar verplichtingen uit de overeenkomst te

voldoen, is MySystems, onverminderd hetgeen daaromtrent in de overeenkomst is

bepaald, gerechtigd de overeenkomst door middel van een e-mail buitengerechtelijk te

ontbinden. De ontbinding zal pas plaatsvinden nadat de Opdrachtgever schriftelijk in

gebreke is gesteld en een redelijke termijn van veertien (14) dagen is geboden om de

tekortkoming te zuiveren.

6.2. Voorts is MySystems gerechtigd, zonder dat enige aanmaning of

ingebrekestelling zal zijn vereist, de overeenkomst door middel van een e-mail

buitengerechtelijke en met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien:

A) de Opdrachtgever, tekst, audio, video, documentatie of informatie verstrekt door MySystems verspreidt of verveelvoudigd;

B) de Opdrachtgever verhandelt aan en/of deelt met derden;

C) de Opdrachtgever lasterlijke uitspraken over MySystems verspreidt en of

openbaart.

6.3. Bedragen die MySystems vóór de ontbinding aan de Opdrachtgever heeft

gefactureerd in verband met hetgeen MySystems reeds ter uitvoering van de

overeenkomst heeft gepresteerd, blijven onverminderd door de Opdrachtgever aan MySystems verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

6.4. Indien de Opdrachtgever, na deswege in gebreke te zijn gesteld, enige verplichting

voortvloeiende uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, is MySystems gerechtigd haar verplichtingen jegens de Opdrachtgever op te schorten, zonder

daardoor tot enige schadevergoeding jegens de Opdrachtgever gehouden te zijn. Hiertoe is

MySystems eveneens gerechtigd in de onder lid 2 van dit artikel bedoelde

omstandigheden.

6.5. Opdrachtgever kan, voor zover hij als consument kan worden aangemerkt, volgens

geldend consumentenrecht het aangekochte dienst binnen de veertien (14) dagen na

levering zonder opgave van redenen voor retourzending aanmelden. MySystems is in

zulks geval gehouden het gehele aankoopbedrag terug te betalen binnen veertien (14)

dagen nadat Opdrachtgever zich heeft aangegeven van dit recht gebruik te maken.

6.6. MySystems schort het account dat aan de Opdrachtgever is verstrekt direct op

na het ontvangen van een beroep op het herroepingsrecht.

7. Aansprakelijkheid

7.1. Indien MySystems aansprakelijk is voor schade, dan is die aansprakelijkheid

beperkt tot vergoeding van directe schade en tot maximaal het factuurbedrag van de

overeenkomst. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

A) de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor

zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden.

B) De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van MySystems

aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan MySystems kunnen

worden toegerekend.

7.2. Alle handelingen die voortvloeien uit MySystems cursussen waaronder de

documentatie, audio’s, video’s en teksten vallen buiten de aansprakelijkheid van MySystems. De Opdrachtgever blijft te tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn daden.

7.3. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid

voor directe schade zijn niet van toepassing indien de schade te wijten is aan opzet of grove

schuld aan de zijde van MySystems.

7.4. MySystems is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies van gegevens, winstderving of andere vormen van verlies die voortvloeien uit een crash, of andere gebreken van welke aard dan ook van de software, ongeacht de oorzaak hiervan. Wij streven ernaar om onze software stabiel en betrouwbaar te houden, maar we kunnen geen ononderbroken of foutloze werking garanderen.

7.5. MySystems is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor problemen, fouten of schade die voortvloeien uit het onjuist gebruik van de software door de klant, of door wijzigingen, aanpassingen of misconfiguraties die door de klant zijn doorgevoerd.

7.6. MySystems adviseert klanten nadrukkelijk om altijd essentiële bedrijfsgegevens schriftelijk op te slaan of te back-uppen op een afzonderlijk en veilig medium. Hoewel onze software ontworpen is om betrouwbaar en veilig te zijn, kunnen wij geen volledige garantie bieden tegen mogelijke fouten of dataverlies.

7.7. MySystems is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of vernietiging van gegevens als gevolg van fouten, storingen of crashes in onze software. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat er passende maatregelen zijn genomen voor de bescherming en back-up van belangrijke gegevens.

7.8. MySystems is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enige schade of verlies die voortvloeit uit het tijdelijk of permanent ontoegankelijk zijn van gegevens als gevolg van problemen met onze software. Wij raden klanten aan om altijd alternatieve methoden te hebben voor de toegang tot essentiële bedrijfsinformatie.

7.9. MySystems neemt de beveiliging van klantgegevens zeer serieus en implementeert diverse technische en organisatorische maatregelen om de bescherming van deze gegevens te waarborgen. Echter, wij kunnen niet garanderen dat datalekken nooit zullen voorkomen. MySystems is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies of kosten die voortvloeien uit datalekken die buiten onze redelijke controle vallen.

7.10. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om veilige wachtwoorden te gebruiken, regelmatig te wijzigen en deze op een veilige manier te bewaren. Klanten moeten eveneens zorgen voor de beveiliging van hun eigen systemen en netwerken om ongeautoriseerde toegang tot hun gegevens te voorkomen.

7.11. MySystems is niet aansprakelijk voor datalekken die veroorzaakt worden door externe factoren zoals hacking, phishing, malware-aanvallen, of andere vormen van cybercriminaliteit, tenzij deze direct voortvloeien uit opzettelijk wangedrag van MySystems.

8. Overmacht en onvoorziene omstandigheden

8.1. Onvoorziene omstandigheden van welke aard dan ook, alsmede het niet, niet tijdig of

niet behoorlijk voldoen door derden van wie MySystems voor de uitvoering van de

overeenkomst afhankelijk is, waardoor de opdracht niet tijdig of niet zonder naar objectieve

maatstaven gemeten bovenmatige bezwarende inspanning en/of kosten kan uitvoeren

zullen voor MySystems als overmacht gelden. Hetzelfde geldt, indien MySystems onverwacht zou worden geconfronteerd met ziekte of ongeval van haar personeel

en/of derden, in wier vervanging op korte termijn in redelijkheid niet kan worden voorzien.

8.2. Indien een van de in het vorige lid genoemde gevallen zich voordoet, zal de

Opdrachtgever MySystems in de gelegenheid stellen om binnen een redelijke termijn

de overeengekomen prestatie alsnog in overeenstemming met de overeenkomst te

verrichten.

8.3. In geval van overmacht is elke schadeplichtigheid van MySystems uit welken

hoofde dan ook uitgesloten. Van hun recht om in geval van overmacht de overeenkomst te

ontbinden zullen partijen niet eerder gebruik maken dan na verloop van drie (3) maanden

nadat de overmacht is ontstaan, tenzij partijen voor het alsnog verrichten van de

overeengekomen prestatie een langere termijn zijn overeengekomen.

9. Conformiteit en garantie

9.1. MySystems staat er voor in dat de cursus en/of het programma voldoet aan de

beschrijving in de overeenkomst en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of

bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande

wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

9.2. Eventuele gebreken dienen binnen twee (2) werkdagen na levering aan MySystems schriftelijk te worden gemeld.

10. Geheimhouding

10.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke) informatie die

zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.

Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit

voortvloeit uit de aard van de informatie.

10.2. Alle informatie die MySystems verstrekt aan de Opdrachtgever middels de cursussen van MySystems is vertrouwelijk van aard en voor individueel gebruik.

10.3. De onder lid 2 van dit artikel benoemde bepaling gaat niet op indien de verkregen

informatie van algemene bekende aard is.

10.4. MySystems zal de persoonlijke gegevens van de Opdrachtgever slechts

gebruiken en aan derden ter beschikking stellen voor zover dit noodzakelijk mocht zijn voor

een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.

11. Gebreke en klachttermijn

11.1. Klachten (niet betreffende de klachten uit artikel 8) over de verrichte werkzaamheden

en/of verleende diensten dienen door de Opdrachtgever binnen veertien (14) dagen na

voltooiing dan wel levering van de betreffende werkzaamheden respectievelijk diensten

schriftelijk te worden gemeld aan MySystems. Voor consumenten geldt een

afwijkende termijn van 6 maanden na levering. MySystems zal ontvangen klachten

binnen veertien (14) dagen in behandeling nemen.

11.2. Bij MySystems ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien

(14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een

voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door MySystems binnen de

termijn van veertien (14) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie

wanneer de Opdrachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

11.3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat

vatbaar is voor de geschillenregeling.

11.4. Geschillen kunnen worden voorgelegd aan een geschillencommissie. Aan het

voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door

de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.

11.5. Een klacht schort de verplichtingen van de Opdrachtgever jegens MySystems

niet op, tenzij MySystems schriftelijk anders aangeeft.

11.6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door MySystems, zal MySystems de mogelijkheden bekijken voor het verhelpen van de klacht. MySystems inzicht bekijken of de Opdrachtgever in aanmerking komt voor een vergoeding of compensatie. MySystems is hier niet aangebonden.

11.7. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer

mogelijk of zinvol is, zal MySystems slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van

artikel 10 van deze algemene voorwaarden.

12. Eigendomsvoorbehoud

12.1. De inhoud van de cursussen van MySystems blijft te tijde volledig eigendom van

MySystems, hieromtrent zijn geen uitzonderingen gelaten.

12.2. De inhoud van de cursussen van MySystems is beschermd door de auteurswet (aw)

13. Persoonsgegevens

13.1. MySystems verwerkt de persoonsgegevens van Opdrachtgever conform de op

de website gepubliceerde privacyverklaring.

14. Toepasselijk recht en forumkeuze

14.1. Op alle door MySystems gesloten en te sluiten overeenkomsten is het

Nederlands recht van toepassing.

14.2. Alle geschillen - daaronder begrepen die, welke slechts door één der partijen als

zodanig worden beschouwd - welke ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop

de onderhavige voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, of naar aanleiding

van andere overeenkomsten welke een uitvloeisel zijn van een dergelijke overeenkomst,

zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van MySystems, tenzij een dwingende wetsbepaling zich hiertegen verzet. Dit laat onverlet dat

MySystems met de Opdrachtgever kan overeenkomen het geschil te laten beslechten

door middel van onafhankelijke arbitrage.