In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder;
MySystems gevestigd te De Bruijnhof 17,
3864DH, Nijkerkerveen, Gelderland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder
registratienummer 93877986 handelend onder de naam MySystems.
Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die aan MySystems de opdracht geeft
tot het (doen) verrichten van werkzaamheden, het verlenen van diensten of die producten
van MySystems afneemt.
Klant: de natuurlijk of rechtspersoon al dan niet handelend in uitoefening van beroep of
bedrijf die een Overeenkomst aangaat met MySystems en/of zich geregistreerd heeft
op de Website.
Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen MySystems en klant van
welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht (14 dagen geld terug garantie).
Restitutie: de mogelijkheid voor de consument om het betaalde terug te krijgen van MySystems indien het geleverde product niet voldoet aan de verwachtingen van
Opdrachtgever (zie artikel 5). Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene
Voorwaarden.
Geen bedenktijd bij verkoop aan ondernemers
De wettelijke bedenktijd van 14 dagen geldt niet als een ondernemer iets bij MySystems koopt. Bij verkoop van goederen en diensten tussen bedrijven (business to
business, B2B) gelden de algemene regels van koop. Onder geen beding zal MySystems het ontvangen bedrag terugbetalen voor een aankoop die zakelijk heeft
plaatsgevonden.
1. Toepasselijkheid
1.1. In Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,
offertes, overeenkomsten, diensten, werkzaamheden en leveringen van MySystems,
van welke aard dan ook, tenzij die toepasselijkheid geheel of op onderdelen uitdrukkelijk
schriftelijk is uitgesloten c.q. expliciet anders is overeengekomen.
1.2. Eventuele voorwaarden van de Opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand
gewezen. Afwijkingen van en aanvullingen op deze voorwaarden zijn slechts van toepassing
indien en voor zover deze door MySystems uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard.
1.3. Wanneer door MySystems gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend
afwijkingen van onderhavige algemene voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar
recht alsnog directe en strikte naleving van deze voorwaarden te eisen. De Opdrachtgever
kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat MySystems
onderhavige voorwaarden soepel toepast.
1.4. Onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met
MySystems, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
1.5. Indien één of meer van de bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden of enige
andere overeenkomst met MySystems in strijd mochten zijn met een dwingende
wetsbepaling of enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te
vervallen en zal deze worden vervangen door een door MySystems vast te stellen
nieuwe, rechtens toelaatbare en vergelijkbare bepaling.
1.6. MySystems behoudt zich het recht voor onderhavige voorwaarden op ieder
moment te wijzigen. Met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden komt de
toepasselijkheid van alle voorgaande (versies van) algemene voorwaarden te vervallen. Het
is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om deze algemene voorwaarden
regelmatig op wijzigingen te controleren.
2. Aanbiedingen en offertes
2.1. Alle aanbiedingen en offertes van MySystems zijn herroepelijk en worden
vrijblijvend gedaan, tenzij schriftelijk anders wordt aangegeven.
2.2. De Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem
aan MySystems opgegeven informatie, eisen, specificaties van de prestatie en
andere gegevens waarop MySystems haar aanbieding baseert.
2.3. Een samengestelde prijsopgave verplicht MySystems niet tot het verrichten van
een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs.
2.4. De inhoud van de opdracht wordt uitsluitend bepaald door de in de offerte en
opdrachtbevestiging gegeven omschrijving van de opdracht.
2.5. De prijzen in de aanbiedingen en offertes van MySystems zijn exclusief BTW en
andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de opdracht te
maken kosten, waaronder porto- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
3. Totstandkoming van de overeenkomst
3.1. De Behoudens het hierna gestelde komt een overeenkomst met MySystems
eerst dan tot stand nadat MySystems een opdracht schriftelijk heeft aanvaard,
respectievelijk heeft bevestigd. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist
en volledig weer te geven, tenzij de Opdrachtgever daartegen onmiddellijk en schriftelijk
protesteert.
3.2. Eventuele later gemaakte aanvullende afspraken of aangebrachte wijzigingen binden
MySystems slechts, indien deze door MySystems schriftelijk binnen veertien
(14) dagen zijn bevestigd en de Opdrachtgever daartegen niet binnen drie (3) werkdagen
schriftelijk protest heeft aangetekend.
3.3. Voor overeenkomsten, werkzaamheden of transacties waarvoor naar aard en omvang
geen schriftelijke offerte dan wel opdrachtbevestiging wordt verzonden, wordt de factuur
geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven, behoudens schriftelijk bezwaar
binnen zeven (7) werkdagen na factuurdatum.
3.4. MySystems is gerechtigd bij of na het aangaan van de overeenkomst, alvorens
(verder) te presteren, van de Opdrachtgever zekerheid te eisen dat zowel aan
betalingsverplichtingen als aan de overige verplichtingen voldaan zal worden.
4. Persoonsgebonden
4.1. De cursussen van MySystems zijn persoonsgebonden. Het is de opdrachtgever niet
toegestaan enige tekst, audio, video, documentatie of informatie verstrekt door MySystems te verspreiden of te doen verveelvoudigen.
4.2. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan het door MySystems verstrekte account
te delen met derden of te doen verhandelen.
4.3. Indien de opdrachtgever in gebreke is met de onder lid 1 en 2 vermelde bepaling van dit
artikel zal MySystems het account van de opdrachtgever met onmiddellijk ingang
permanent opschorten en zal MySystems de Opdrachtgever aansprakelijk stellen
voor de geleden schade met inachtneming van de auteurswet (aw). Opdrachtgever zal aan MySystems een vergoeding verschuldigd zijn van tenminste de juridische kosten en
alle redelijke kosten die verband houden met de onrechtmatige daad.
5. Levering en termijnen
5.1. Indien MySystems informatie of instructies behoeft van de Opdrachtgever in het
kader van de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat de
Opdrachtgever alle benodigde gegevens, op de door MySystems aangegeven wijze,
aan MySystems ter beschikking heeft gesteld.
5.2. Indien MySystems een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze slechts
indicatief. Een opgegeven levertijd is dan ook nimmer te beschouwen als een fatale termijn.
Bij overschrijding van een termijn dient de Opdrachtgever MySystems derhalve
schriftelijk in gebreke te stellen. MySystems dient daarbij een redelijke termijn te
worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
6. Opschorting en ontbinding
6.1. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft aan haar verplichtingen uit de overeenkomst te
voldoen, is MySystems, onverminderd hetgeen daaromtrent in de overeenkomst is
bepaald, gerechtigd de overeenkomst door middel van een e-mail buitengerechtelijk te
ontbinden. De ontbinding zal pas plaatsvinden nadat de Opdrachtgever schriftelijk in
gebreke is gesteld en een redelijke termijn van veertien (14) dagen is geboden om de
tekortkoming te zuiveren.
6.2. Voorts is MySystems gerechtigd, zonder dat enige aanmaning of
ingebrekestelling zal zijn vereist, de overeenkomst door middel van een e-mail
buitengerechtelijke en met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien:
A) de Opdrachtgever, tekst, audio, video, documentatie of informatie verstrekt door MySystems verspreidt of verveelvoudigd;
B) de Opdrachtgever verhandelt aan en/of deelt met derden;
C) de Opdrachtgever lasterlijke uitspraken over MySystems verspreidt en of
openbaart.
6.3. Bedragen die MySystems vóór de ontbinding aan de Opdrachtgever heeft
gefactureerd in verband met hetgeen MySystems reeds ter uitvoering van de
overeenkomst heeft gepresteerd, blijven onverminderd door de Opdrachtgever aan MySystems verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
6.4. Indien de Opdrachtgever, na deswege in gebreke te zijn gesteld, enige verplichting
voortvloeiende uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, is MySystems gerechtigd haar verplichtingen jegens de Opdrachtgever op te schorten, zonder
daardoor tot enige schadevergoeding jegens de Opdrachtgever gehouden te zijn. Hiertoe is
MySystems eveneens gerechtigd in de onder lid 2 van dit artikel bedoelde
omstandigheden.
6.5. Opdrachtgever kan, voor zover hij als consument kan worden aangemerkt, volgens
geldend consumentenrecht het aangekochte dienst binnen de veertien (14) dagen na
levering zonder opgave van redenen voor retourzending aanmelden. MySystems is in
zulks geval gehouden het gehele aankoopbedrag terug te betalen binnen veertien (14)
dagen nadat Opdrachtgever zich heeft aangegeven van dit recht gebruik te maken.
6.6. MySystems schort het account dat aan de Opdrachtgever is verstrekt direct op
na het ontvangen van een beroep op het herroepingsrecht.
7. Aansprakelijkheid
7.1. Indien MySystems aansprakelijk is voor schade, dan is die aansprakelijkheid
beperkt tot vergoeding van directe schade en tot maximaal het factuurbedrag van de
overeenkomst. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
A) de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor
zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden.
B) De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van MySystems
aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan MySystems kunnen
worden toegerekend.
7.2. Alle handelingen die voortvloeien uit MySystems cursussen waaronder de
documentatie, audio’s, video’s en teksten vallen buiten de aansprakelijkheid van MySystems. De Opdrachtgever blijft te tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn daden.
7.3. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid
voor directe schade zijn niet van toepassing indien de schade te wijten is aan opzet of grove
schuld aan de zijde van MySystems.
7.4. MySystems is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies van gegevens, winstderving of andere vormen van verlies die voortvloeien uit een crash, of andere gebreken van welke aard dan ook van de software, ongeacht de oorzaak hiervan. Wij streven ernaar om onze software stabiel en betrouwbaar te houden, maar we kunnen geen ononderbroken of foutloze werking garanderen.
7.5. MySystems is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor problemen, fouten of schade die voortvloeien uit het onjuist gebruik van de software door de klant, of door wijzigingen, aanpassingen of misconfiguraties die door de klant zijn doorgevoerd.
7.6. MySystems adviseert klanten nadrukkelijk om altijd essentiële bedrijfsgegevens schriftelijk op te slaan of te back-uppen op een afzonderlijk en veilig medium. Hoewel onze software ontworpen is om betrouwbaar en veilig te zijn, kunnen wij geen volledige garantie bieden tegen mogelijke fouten of dataverlies.
7.7. MySystems is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of vernietiging van gegevens als gevolg van fouten, storingen of crashes in onze software. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat er passende maatregelen zijn genomen voor de bescherming en back-up van belangrijke gegevens.
7.8. MySystems is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enige schade of verlies die voortvloeit uit het tijdelijk of permanent ontoegankelijk zijn van gegevens als gevolg van problemen met onze software. Wij raden klanten aan om altijd alternatieve methoden te hebben voor de toegang tot essentiële bedrijfsinformatie.
7.9. MySystems neemt de beveiliging van klantgegevens zeer serieus en implementeert diverse technische en organisatorische maatregelen om de bescherming van deze gegevens te waarborgen. Echter, wij kunnen niet garanderen dat datalekken nooit zullen voorkomen. MySystems is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies of kosten die voortvloeien uit datalekken die buiten onze redelijke controle vallen.
7.10. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om veilige wachtwoorden te gebruiken, regelmatig te wijzigen en deze op een veilige manier te bewaren. Klanten moeten eveneens zorgen voor de beveiliging van hun eigen systemen en netwerken om ongeautoriseerde toegang tot hun gegevens te voorkomen.
7.11. MySystems is niet aansprakelijk voor datalekken die veroorzaakt worden door externe factoren zoals hacking, phishing, malware-aanvallen, of andere vormen van cybercriminaliteit, tenzij deze direct voortvloeien uit opzettelijk wangedrag van MySystems.
8. Overmacht en onvoorziene omstandigheden
8.1. Onvoorziene omstandigheden van welke aard dan ook, alsmede het niet, niet tijdig of
niet behoorlijk voldoen door derden van wie MySystems voor de uitvoering van de
overeenkomst afhankelijk is, waardoor de opdracht niet tijdig of niet zonder naar objectieve
maatstaven gemeten bovenmatige bezwarende inspanning en/of kosten kan uitvoeren
zullen voor MySystems als overmacht gelden. Hetzelfde geldt, indien MySystems onverwacht zou worden geconfronteerd met ziekte of ongeval van haar personeel
en/of derden, in wier vervanging op korte termijn in redelijkheid niet kan worden voorzien.
8.2. Indien een van de in het vorige lid genoemde gevallen zich voordoet, zal de
Opdrachtgever MySystems in de gelegenheid stellen om binnen een redelijke termijn
de overeengekomen prestatie alsnog in overeenstemming met de overeenkomst te
verrichten.
8.3. In geval van overmacht is elke schadeplichtigheid van MySystems uit welken
hoofde dan ook uitgesloten. Van hun recht om in geval van overmacht de overeenkomst te
ontbinden zullen partijen niet eerder gebruik maken dan na verloop van drie (3) maanden
nadat de overmacht is ontstaan, tenzij partijen voor het alsnog verrichten van de
overeengekomen prestatie een langere termijn zijn overeengekomen.
9. Conformiteit en garantie
9.1. MySystems staat er voor in dat de cursus en/of het programma voldoet aan de
beschrijving in de overeenkomst en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
9.2. Eventuele gebreken dienen binnen twee (2) werkdagen na levering aan MySystems schriftelijk te worden gemeld.
10. Geheimhouding
10.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke) informatie die
zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit
voortvloeit uit de aard van de informatie.
10.2. Alle informatie die MySystems verstrekt aan de Opdrachtgever middels de cursussen van MySystems is vertrouwelijk van aard en voor individueel gebruik.
10.3. De onder lid 2 van dit artikel benoemde bepaling gaat niet op indien de verkregen
informatie van algemene bekende aard is.
10.4. MySystems zal de persoonlijke gegevens van de Opdrachtgever slechts
gebruiken en aan derden ter beschikking stellen voor zover dit noodzakelijk mocht zijn voor
een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.
11. Gebreke en klachttermijn
11.1. Klachten (niet betreffende de klachten uit artikel 8) over de verrichte werkzaamheden
en/of verleende diensten dienen door de Opdrachtgever binnen veertien (14) dagen na
voltooiing dan wel levering van de betreffende werkzaamheden respectievelijk diensten
schriftelijk te worden gemeld aan MySystems. Voor consumenten geldt een
afwijkende termijn van 6 maanden na levering. MySystems zal ontvangen klachten
binnen veertien (14) dagen in behandeling nemen.
11.2. Bij MySystems ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien
(14) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door MySystems binnen de
termijn van veertien (14) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
wanneer de Opdrachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
11.3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat
vatbaar is voor de geschillenregeling.
11.4. Geschillen kunnen worden voorgelegd aan een geschillencommissie. Aan het
voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door
de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
11.5. Een klacht schort de verplichtingen van de Opdrachtgever jegens MySystems
niet op, tenzij MySystems schriftelijk anders aangeeft.
11.6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door MySystems, zal MySystems de mogelijkheden bekijken voor het verhelpen van de klacht. MySystems inzicht bekijken of de Opdrachtgever in aanmerking komt voor een vergoeding of compensatie. MySystems is hier niet aangebonden.
11.7. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer
mogelijk of zinvol is, zal MySystems slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van
artikel 10 van deze algemene voorwaarden.
12. Eigendomsvoorbehoud
12.1. De inhoud van de cursussen van MySystems blijft te tijde volledig eigendom van
MySystems, hieromtrent zijn geen uitzonderingen gelaten.
12.2. De inhoud van de cursussen van MySystems is beschermd door de auteurswet (aw)
13. Persoonsgegevens
13.1. MySystems verwerkt de persoonsgegevens van Opdrachtgever conform de op
de website gepubliceerde privacyverklaring.
14. Toepasselijk recht en forumkeuze
14.1. Op alle door MySystems gesloten en te sluiten overeenkomsten is het
Nederlands recht van toepassing.
14.2. Alle geschillen - daaronder begrepen die, welke slechts door één der partijen als
zodanig worden beschouwd - welke ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop
de onderhavige voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn, of naar aanleiding
van andere overeenkomsten welke een uitvloeisel zijn van een dergelijke overeenkomst,
zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van MySystems, tenzij een dwingende wetsbepaling zich hiertegen verzet. Dit laat onverlet dat
MySystems met de Opdrachtgever kan overeenkomen het geschil te laten beslechten
door middel van onafhankelijke arbitrage.